A dezvolta o afacere și a rămâne, an după an, relevant în ochii publicului nu este deloc simplu, mai ales când caracteristica principală a industriei este competitivitatea.
Pe o nișă precum cea pe care operează Franke România, companie prezentă de un sfert de secol pe piața locală, capacitatea de adaptare la cele mai actuale nevoi și dorințe ale clienților este un diferențiator adesea greu de înfăptuit, mai ales când evoluția economică este volatilă.
Florin Porojan, directorul general Franke, ne-a vorbit despre întregul parcurs al companiei pe care o reprezintă în România, punctând totodată câteva din planurile și perspectivele de viitor.
Franke a împlinit de curând 25 de ani de activitate în România. Cum apreciați evoluția companiei în acest moment?
Franke România a avut o evoluție surprinzător de bună, în conformitate cu prognozele pentru anul 2023, depășind chiar cu 10% bugetarea în primul trimestru. Începând cu luna aprilie, cererea a înregistrat o stagnare, iar mai apoi o scădere, aspecte care pot conduce spre o revizuire a bugetului curent între 5%-7%. Depindem foarte mult de evoluția sectorului real estate, care acum este afectat de inflație, înăsprirea condițiilor de creditare și, bineînțeles, de contextul geopolitic, care impactează gradul de încredere al populației și influențează revenirea cererii.
Brandul Franke are peste 110 ani, dintre care 25 în România, împliniți de curând. Secretul longevității este dat, în primul rând, de calitatea înaltă a produselor și serviciilor oferite, de preocuparea permanentă pentru inovație, de grija și respectul față de clienți, precum și de construirea unor parteneriate de încredere pe termen lung. Grupul Franke acordă o atenție sporită dezvoltării și creșterii sustenabile, ținând seama de toate implicațiile asupra mediului înconjurător, oamenilor și Planetei.
În România, am putea spune că succesul a fost determinat și de implicarea unei echipe inimoase, de portofoliul de produse diversificat și, desigur, de „soluția completă”, așa-zisul sistem de 5 produse Franke (baterie, chiuvetă, hotă, plită, cuptor). Acesta din urmă a fost gândit să se armonizeze cu aproape orice stil de mobilier, de la vintage, la modern sau minimalist, aducând în prim-plan produse perfect aliniate din mai multe puncte de vedere, precum culoare, finisaj, stil sau funcționalitate.
Care au fost cele mai importante inovații aduse de Franke anul acesta?
Colecția Mythos Masterpiece, special concepută de Franke, include cuve din inox realizate manual, baterii și dozatoare de săpun. Cuvele beneficiază de inovația exclusivă F-Inox, care evidențiază expertiza Franke pe segmentele materiale și durabilitatea produselor. Acestea sunt ușor de curățat și uscat, dar și foarte rezistente la căldură datorită tehnologiei utilizate. În plus, dețin proprietăți hidrofobe și oleofobe, fiind rezistente la amprente sau urme.
Colecția Mythos Masterpiece a fost recompensată cu premiul „Kitchen Innovation Award 2023” la criteriile „Funcționalitate, Inovație, Beneficiul produsului, Design, Calitatea materialului”, un simbol al celei mai înalte recunoașteri pentru performanța superioară a produsului și concentrarea deosebită asupra clienților.
De pe lista inovațiilor nu pot lipsi hotele Mythos Air Hub, care elimină mai mult decât mirosul persistent al alimentelor. Acest sistem integrat combină o hotă puternică cu un sistem de igienizare a aerului de ultimă generație. Luminile UV-C dedicate atenuează dezvoltarea a 99,99% dintre virusurile și bacteriile din bucătărie, fără producere de ozon și în siguranță totală, oferind cel mai pur aer cu putință. Poate suna ca o magie, însă este vorba de tehnologie avansată.
Cum reușește compania să îmbine funcționalitățile de ultimă generație cu grija față de mediu?
Grupul Franke a adăugat strategiei organizaționale politica „O Planetă”, un element important de sustenabilitate. Astfel, se urmărește ca producția Franke proprie să devină neutră din punct de vedere climatic până în 2030, iar întregul lanț valoric Franke să fie neutru din punct de vedere climatic până în 2040. Emisiile CO2 sunt un subiect esențial. Cele mai multe emisii nu sunt generate de producția Franke însăși, ci de lanțul de aprovizionare. În conformitate cu estimările curente, în jur de 10% dintre emisii provin din producție; 90% sunt rezultatul operațiunilor în amonte sau în aval. Acest fapt ne indică un aspect esențial: efectuând modificări în lanțul de aprovizionare putem realiza un progres semnificativ.
Anul acesta, în România, am lansat o campanie intitulată „Save with Franke”, prin care promovăm produsele ce au consum redus de energie. Oferta include cuptoare, plite, frigidere, hote sau mașini de spălat (care pot facilita economisirea resurselor de energie electrică cu până la 20%), dar și bateria Vital cu filtrare a apei (care poate ajuta consumatorul să economisească până la 400 EUR pe an și să reducă semnificativ impactul deșeurilor din plastic asupra mediului).
Cu ocazia aniversării, clienții Franke au avut parte de numeroase reduceri. Care au fost cele mai achiziționate echipamente pentru bucătărie în această perioadă?
Clienții au achiziționat preponderent produsele menționate anterior, componente ale campaniei Save with Franke, inițiativă ce a suscitat destul de mult interesul, dat fiind și contextul inflaționist actual, în care încă răsună ecourile crizei energetice din 2021- 2022. La fel de accesate însă au fost și noile noastre colecții, Maris, Mythos și Smart, în linii unice de design, destinate diferitelor categorii de consumatori, devenite în scurt timp foarte apreciate de publicul român.
Mythos și Maris sunt două game foarte populare, fiind totodată vedetele promoției ce marchează 25 de ani de activitate. Care sunt caracteristicile ce le fac să fie atât de apreciate și dorite de consumatori?
Mythos și Maris sunt doar două dintre colecțiile pe care Franke le oferă, colecții cu tehnologii de ultimă generație și design unitar. Permit asortarea cuptorului, cuptorului cu microunde, mașinii de cafea, vitrinei de vin, plitei, hotei, chiuvetei și bateriei în același finisaj, în funcție de mobilierul ales de client.
Consumul redus de energie și apă, gătitul sănătos (prin aburi), rețelele presetate ce fac mai plăcut timpul petrecut în bucătărie sau igienizarea aerului sunt doar câteva dintre caracteristicile pentru care consumatorii apreciază și aleg aceste game.
Cum s-au conturat rezultatele campaniei aniversare din 2023?
Rezultate campaniei aniversare Franke 25 au fost unele îmbucurătoare. După cum am amintit, a fost depășit bugetul prognozat cu aproximativ 10% în primul trimestru din 2023. Consider că acest fapt constituie o dovadă a aprecierii și implicării clienților noștri.
S-a remarcat o creștere a veniturilor comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut?
Față de anul trecut nu este o creștere. Însă trebuie să ținem cont că în primul trimestru din 2022 nu ne confruntaserăm cu o mare criză geopolitică la nivel mondial. Așadar, putem spune că lucrurile nu sunt comparabile. Lumea s-a schimbat după 24 februarie 2022 și se schimbă în continuare, iar noi nu putem trece această realitate cu vederea.
Pentru promovarea campaniei aniversare a fost utilizat un mix media consistent. Care canal a fost cel mai eficient și a generat cele mai bune vânzări?
Mixul media a fost într-adevăr consistent, dar și eficient. În alte cuvinte, toate canalele utilizate, atât offline, cât și online, au avut o importanță majoră și au potențat nivelul vânzărilor. Suntem foarte mulțumiți de modul în care publicul român reacționează la mesajele noastre din mediul virtual, întrucât indică gradul înalt de penetrare al acestui tip de comunicare pe piața noastră.
După o prezență de 25 de ani pe piața românească, mai are parte Franke de provocări în activitate? Dacă da, care sunt acestea?
Provocările pot apărea întotdeauna și la un drum scurt, darămite la unul lung și serios, așa cum ni-l dorim noi. Din perspectiva mea, urmează alți 25 de ani cel puțin la fel de fructuoși și frumoși pentru Franke, partenerii și clienții finali ai brandului. Ne propunem ca în 3 ani să avem o creștere a cifrei afaceri cu cel puțin 30% comparativ cu nivelul din 2022, dar și să orientăm consumatorul român către echipamente cât mai ecologice, care să promoveze economia de resurse și sustenabilitatea.
Am fost, suntem și rămânem un brand serios și de încredere, un brand care inovează și propune permanent lucruri noi, care îmbunătățește și înfrumusețează viețile clienților, dar care aduce simultan satisfacție și partenerilor săi. Aceasta este provocarea noastră cea mai mare: să rămânem ceea ce am fost întotdeauna pentru clienții și partenerii noștri, un brand capabil să aducă un plus de bucurie și împlinire zilnic prin întreaga sa activitate.
Ce surprize îi așteaptă pe clienți în următoarea perioadă și ce noi proiecte plănuiește Franke?
Pregătim surprize legate de produsele cele mai premiate la nivel internațional (de Red Dot Design Award, iF International Forum Design GmbH sau Kitchen Innovation Award, de exemplu).
Numai în luna mai a acestui an au fost premiate 3 produse ale Grupului Franke de Red Dot Award: colecția Mythos Masterpiece, bateria de bucătărie Icon Semi-Pro și hota Faber Beat XL, recunoscute pentru designul lor remarcabil.
Anul acesta vom lansa în România gama de hote Faber, un alt brand deținut de Grupul Franke. Din 1958 Faber oferă hote și soluții pentru tratarea aerului, ce răspund nevoilor consumatorului și respectă mediul înconjurător, având o expertiză solidă în acest sector, fiind unul dintre producătorii de top de hote la nivel mondial. Din 2005, Faber este parte din Grupul Franke, iar din 2021, mărcile Franke și Faber au devenit ambele parte din Divizia Franke Home Solutions, pentru a face posibilă oferirea unei experiențe complete, unice și fără egal clienților noștri.
În portofoliul Faber se regăsesc peste 300 de produse, din care intenționăm să aducem în România în jur de 150. Ne dorim să întărim astfel avantajul unic pe care îl avem pe piața românească, anume de a avea cea mai diversificată gamă de produse cu design inedit și calitate superioară.
Mai multe despre Franke
Franke Home Solutions este o divizie a grupului Franke și cel mai important furnizor mondial de sisteme și soluții inteligente pentru bucătăria personală. Divizia este activă la nivel mondial și are aproximativ 5.000 de angajați în aproape 40 de țări, generând vânzări de peste 1 miliard CHF. Gama de produse acoperă toate domeniile din bucătărie – de la prepararea și gătirea alimentelor până la evacuarea, curățarea și tratarea aerului. Soluțiile complete ale Franke Home Solutions oferă consumatorului o experiență nelimitată în bucătărie – simplă, igienică și ecologică.
*Acest interviu a fost publicat și pe zf.ro.
Lasa un comentariu
You must be logged in to post a comment.